Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

és ez így hogy? minek? kinek? miért? nehogy már!

add oda

2014/06/15. - írta: vészmadár (pica pica)

A Dél-Dunántúl egy, az idegeket módszeresen kikezdő nyelvi jellegzetessége, hogy nem használja az itt és az ide szavakat. Ha tehát a csajod mondjuk zalai, és elkér tőled egy poharat, akkor azt mondja, "Add oda azt a poharat!". Nem ám ide, add oda. Néha közli, amikor hazaértek, hogy végre otthon vagytok. Te meg nézel körül, kihez beszél, mert ti itthon vagytok, akkor ki van otthon? Megemészthetetlen.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://feleslegesszavaink.blog.hu/api/trackback/id/tr646303318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noirp 2014.06.23. 14:06:00

Ki fogsz borulni, de Szombathely és Győr+környéke is fertőzött "add oda"- szempontból. Vászprém - Várpalota - Bfüred háromszög már nem, Fájér megye általam ismert részei se :)

noirp 2014.06.27. 19:18:33

@vészmadár (pica pica):
:)
off on
Kollega, még jobban ki fogsz borulni, ha megtudod, hogy a cívisek közé születtem, majd 13 év kemíny tróbiszódás-ótós anyanyelvi képzés után átkerültem Rossábföldére (Transdanubiába, na), először Győr-M. -S., majd Vászprém megyébe, utána még ingáztam Vászprém mágyéből Fehérvárra.

Végül pedig landoltam egy meg nem nevezett hevesmegye meg nem nevezett székvárosában.

...Így aztán volt alkalmam kipróbálni mindenféle fÁjinTOS dialAktust,
tavaly pl. két hallgató tanított arra, hogy "Hátvánbán háráp á kácsá, hát hátván dárábjá" illetve
a laborvezetőm még ideérkezésem évében ilyet szólt, hogy "pupós csícsa" [=krumplis tészta] amire csak néztem döbbenten.

...Más valamit adhatok még? --- ahogy az ábécében szokták kérdezni.

off off

a kulcsfeatúrát megírom, meg én! az innovatív értékkel és a négydimenziós nyomonkövetéssel együtt.
süti beállítások módosítása